Mardröm

Vaknade precis av att jag skrek "vafan håller du på med?" så högt jag bara kunde. Tror jag drömde att Sawi kom hem och var högljudd. Jag hörde honom fiffla i hallen och jag är ju så galet lättväckt så jag mumlade "vad håller du på med?" ett par gånger. Högre och högre för varje gång. Sen hörde jag ett högt kras och jag trodde Sawi ramlat in i vårt soffbord av glas.

Det var då jag sarre mig upp och skrek. Och insåg att Sawi är på jobbet.

Försökte samla mina tankar och ta mod att kika runt i lägenheten. Med mobilen som vapen klev jag upp ur sängen och smög ut i vardagsrummet. Inget där. Vidare till köket. Kan det va varit något i diskmaskinen tänkte jag. Nea, inhet där heller. Nu var det badrummet kvar. Är jag ensam här i lägenheten eller ej? Jag kikade in och såg att en plastmugg som sitter på väggen med en sugpropp hade lossnat. Det hade ramlat rakt ner på vågen av glas och smik låg utspritt över golvet. Puh! Detta förklarade den höga smällen. Men varför trodde jag någon var hör från början? Innan kraset?

Skiträdd var jag. Är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0