Halsont

Nu var det fan jävligt länge sedan jag var sjuk. Några krämpor har jag givetvis då och då men jag har sluppit förskylningar och annat skit. Nu däremot har kag tamigfan ondare i halsen än någonsin. Är helt säker på att jag aldig haft såhär ont. Hmm.. Jaa, ganska säker är jag i alla fall. Eller?!

Kan det vara så att man glömmer hur sjukt smärtsamt är mellan gångerna? Man förtränger nog sjukkänslan så snart man är frisk igen.

Jag har hur som helt jäkligt ont. Och det blir bara värre och värre. Det började natten mellan tisdag och onsdag och det gjorde från första sekund skitont. Det känns ungefär som om du värmer en golfboll till 90 grader, dränker den i tabasco och kör ner den i halsen, inte så långt utan bara till svalget. Stoppa gärna bollen precis bakom halsmandlarna så det blir ett bra tryck där bak. Så vips har du uppnått ungefär samma känsla som jag har nu. Denna gång är det inte halsmandlarna som gör ont utan precis bakom är jag svullen och det ser ut som jag har blåsor där inne. Hur vet jag det? För att jag lyst in med en ficklampa såklart!

Aaja, dagen igår rullade på och natten till idag var förjävlig. Funderade fram och tillbaka på om jag kanske borde gå till läkaren. Min första tanke var (och hade varit feam till denna tidpunkt) att det är helt onödigt att gå till läkaren i Sverige eftersom man sällan får hjälp. Man ordineras alltid värktabletter (utan recept), det berättas att man ska vila och så får man frpgor som påstår att man är hypokondriker i stil med "känner du dig stressad". Dessa argument gör att jag sällan besöker dokorn. Men nu gjorde det så jävla ont att jag tänkte JAG MÅSTE FÅ HJÄLP! Ringde vårdcentralen direkt när det öppnade för att boka en tid. Jag ringde prick åtta och hamnade ändå som nr 3 på kö. Det är förvånande att man inte kan boka tider på nätet i dagens samhälle. ..

Fick en tid 10.45 och fick komma in exakt på tid. Tummen upp för det! Men mycket riktigt tog sig läkaren bara en ytterst snabb titt i munnen för att konstatera att det inte såg så farligt ut. Inte så farligt?? Jag tittar i min hals nästan dagligen och känner den mycket väl. Detta är en mycket ilsken hals som skriker efter hjälp. Jag fick göra ett snabbtest för att konstatera att det rörde sig om virus, inte bakterier. Detta kan man bara vänta ut. Buhuuuu! Ville bara skrika men det gör faan för ont. Kan varken äta, dricka, harkla eller hosta.

Malmöfestival i helgen. Synd bara att jag måste kurera mig under täcket fram till måndags morgon.

BTW hade en grym semestervecka i Åby/Norrköping förra veckan. Hängde mest med familjen,

vi spelade spel, snackade skit och åt pizza - så najs!
Firade min 27-årsfest med pojkvännen, syskonen och vänner. Jag trodde jag skulle fylla 28 så det känns som jag har ett gratisår framför mig:)

Slut för denna gång. Lovar att skriva med tätare intervaller än en gång per år! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0