Menorca, yeii!

Jaha, då var jag tillbaka på Menorca igen, sedan två veckor tillbaka. Kan inte annat än att erkänna att jag är ganska kass på att uppdatera min kära blogg:P Hade en härlig säsong i Hurghada också, även om staden inte är i världsklass. Hugget är perfekt för semester, men inte en stad att bo och leva i. Saknade att enkelt, och kostnadsfritt, kunna ta mig till stränder. Att det inte finns några grönområden gör ju inte staden något trevligare. Det var dock fruktansvärt att lämna Hurghada denna gång! Det gjorde galet ont i hjärtat att resa från min underbara pojkvän. Det är väldigt konstigt att ha sin karl i en annan världsdel! Läget är hur som helst så att jag numer bor och befinner mig på Menorca. Här arbetar jag tillsammans med mina härliga kollegor Johanna och Emma - säsongen kommer att bli grym! I år är det mindre kontorsjobb och mer gästkontakt för min del, ska bli väldigt trevligt att få komma ut på fältet igen:) Vi fick hit våra första gäster i onsdags och bortsett från att ett av hotellen knappt hunnit bli klart för öppning så gick det alldeles utmärkt. Trevliga och mycket nyfikna gäster, vi fick med hela 59 pax på vår första Mahónutflykt (tur in till Menorcas huvudstad)! Vi bor alla tre i en stor lägenhet mitt i Ciutadella, härlig nära tll mysiga staden. För er som inte besökt Menorca tidigare - passa på denna säsong för bövelen! Grön och fint, underbara sandständer - sådär fint som det bara ser ut på kort! Borde väl lägga upp ett par bilder snart också, ska bara fota först:P Jag och Emma tog idag en 30-minuters promenad till stranden i La Caleta, grymt kallt i vattnet även om gästerna verkar tycka att det är skönt (17 grader!). Blev ett snabbdopp och sedan bar det av mot flygplatsen för att hämta Johanna som varit hemma i Sverige på bröllop. Själv planerar jag att komma "hem" (dvs. till Norrköping och Åby) till min födelsedag, fyller ju för fasen tjugofem:) Puss och hej! .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0