Menorca!


Hola!

Nu är jag äntligen på plats på pytteön Menorca. Än så länge måste jag medge att jag är glatt överaskad, det är slående likt södra Sverige! Ok, jag ska erkänna att jag mest stirrat ut på vägen som jag ska åka varje dag i 5 månader framöver. Ja, en fin väg, men det finns typ ett ställe man kan köra om på och har man en oljebil (eller dylikt) och 15 bilar framför sig så tar resan till kontoret gott och väl en timma.

Jag mår bra. Har ganska mycket att göra nu och jag känner mig aningen förvirrad.

Igår kom mina två första kollegor hit. GÖTT! Fanken vad tråkigt det är att inse att söndagen var det första dagen på evigheter som jag inte såg ett enda bekant ansikte.

Nätterna är konstiga. Först är det sjukt lyhört, men man vänjer sig och somnar till ljudet. Sen kommer chocken - TOTAL TYSTNAD. Runt tolvsnåret är det knäpptyst. Det är ovant vill jag lova.

Tjo hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0