En hårddisk mindre - FUCK

Häromdagen dog min kära LaCie, buhuuu! Jag använde den på kvällen/natten (somnar ju alltid till någon lättsam serie) och dagen därpå vägrade den bara att fungera. Datorn reagerade inte ens på att jag stoppade i den. Jag minns inte riktigt vad jag har lagt på den, eller vad som är viktigt. Men jag vet att jag kommer att sakna den.

När jag insett att den inte fungerade på 3 olika datorer eller med byte av USB-sladd så kastade jag mig ut på Internet för att söka lösningar. Och jag lovar jag gav dem alla ett försök.

1. "Tappa" hårddisken lätt i golvet. Det skulle tydigen ställa sker till rätta. ICKE!
2. Värm upp hårddisken lite. Jag värmde den på min kokheta dator men nejnej starta ville den inte.
3. Lägg hårddisken i frysen. Ja, vad som hände - den blev jävuskt kall!


Tacka vet jag facebook där många utav mina bilder lagts upp, eller ja det beror på hur vi definierar många. Jag  har ju dessutom inte raderat bilder på mitt minneskort sedan typ februari (mest lathet) så jag har de senaste månaderna kvar.

Fredagskvällen/natten ägnades åt att sörja min kära externa. Och jag lovar - jag tänkte inte ens på den efter typ 58 shots. Jepp, jag shottar tydligen igen.

Slutligen måste jag säga att det inte bara var mitt externa minne som försvann i fredags. Hrmm....

Jag måste också säga att jag har skrattat till ett par gånger under detta inlägg när jag sett att jag råkat skriva HÅRDISK istället för hårddisk, dvs hår-disk, wtf? Hihi!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej vad trist Lojjs. Men du är ändå rolig haha, frysen liksom :P

2011-06-22 @ 11:21:13
URL: http://hippieflumochkontrollfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0