Världens rastlösaste latjävel


Nu ska ni höra vad jag har hittat på, jag har precis påbörjat en mattekurs. Jajjemen! Trots att jag arbetar sisådär i runda slängar 6 dagar i veckan så måste jag binda min övriga tid med annat skit. Så nu är jag också halvtidsstudent. Inte för att jag någonsin slutade att kalla mig för student, trots mitt närmare 2-åriga studieuppehåll:)

Kursen är helt nätbaserad vilket passar min sängliggande sida mer än perfekt. Dessutom är det fratis litteratur, yeah! Ett enda liten utgift tillkommer dock alltid (glömmer det varje gång) nämligen kåravgiften. Oavsett hur många poäng man planerar att ta på skolan så måste man ändå pröjsa för detta. Jag förstå inte hur kåren på något sätt kan gynna en student som läser helt på distans?! Kan någon snälla tala om detta för mig?

För ett par säsonger sedan (Oja, jag tänker mitt liv i säsonger) så pluggade jag ett par kurser på distans, samtidigt som jag då läster ekonomprogrammet på sidan av. Detta innebär att jag fick punga ut cash till 3 (TRE!!) olika kårer. Inte konstigt man blir fattig som student.

ÖLVÄDER = NICE VÄDER!

Riktigt ölväder idag också! Vilket innebär att jag börjar trivas lite bättre i Sverige! När man levde ett par tusen mil söderut var givetvis varje dag ölväder, och öl är inte bra gott utan även bra för hälsan. Yes, det är helt sant:) Inte så konstigt att man trivs bättre efter ett par öl kanske....
Måste dock erkänna att det inte blir några öl för mig idag, fattigare än vanligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0