Att flytta eller inte

Idag har jag återigen spenderat min dag på jobbet. Den som inte såg vad jag har gjort skulle nog kunna tro att jag bara går omkring och latar mig, men så är inte läget! Jag har packat upp sju miljoner varor, packat ur allt ur kartongerna, flyttat frysar och desstuom fyllt på mjukglassmaskinerna. Fysiskt utmattad så ser jag fram emot en riktig långpanna i morgon (ca 9.30-02.00) YEEHAAA!


Börjar tröttna lite på det här att bo hemma, som om jag inte redan innan vore trött på det. Har ingen aning om vart mina kläder ligger nerpackade, inte heller mina foton eller andra grejer som jag saknar att ha tillgängligt. Jag vill verkligen ha mig egen lya som jag kan inreda och stöka ner precis som jag vill.

Jag vill ha mina efter-jobbet-prylar, alltså min soffa och min tv:) Nu är alltså soffan i källaren och min tv i syrrans rum.

Men jag vill ju inte vara i Norrköping i höst. Bara en eller två säsonger till sen kanske jag skulle kunna tänka mig att vara bosatt på samma ställe ett par år. Men jag vet att om jag skulle skaffa lägenhet nu och bestämma mig för att arbeta här i vinter så kommer jag antagligen inte att vilja sticka någonstans till sommaren. Detta är ett galet skrämmande faktum! Måste prova på nya saker, uppleva nya platser!

Jag sparar ju lite pengar på att bo hemma faktiskt, så frågan är om det är värt det fram till hösten. Jag jobbar ju ändå nästan hela tiden, jag slipper betala parkeringsplats och jag bor ju lite närmare jobbet. Får fundera ett tag till tror jag.

Kommentarer
Postat av: fia

ett litet tips... Syrran hyrde en lägenhet i andra hand när hon bodde hemma en sommar, finns många studentlyor, typ den jag bodde i, som hyrs ut i andra hand. Billigt och typ bo där juni-juli-augusti...

2010-05-21 @ 11:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0