Alltid något som inte stämmer!

Firade min enda lediga dag denna vecka igår (lördag) med en rund golf och ett par öl under kvällskvisten. Tyvärr är det ju så att för att få  spela lite golf med någon jag känner så måste jag alltid tvinga mig upp svintidigt på morgonen. Förstår verkligen inte varför vi inte kan spela lite senare på dagen. Detta har resulterat i ännu en vecka utan sovmorgon! Jag är så trött.

Jobbade kväll i torsdags igen. Ett sällskap skulle ha Smörgåsbord klockan 18:00 enligt den information som vi hade fått. När klockan är några minuter i sex börjar vi därmed duka fram den kalla maten, vi vill givetvis att allt ska vara redo när gästerna kommer. Men klockan blir halv sju och när klockan slår sju börjar jag fundera på om något har blivit fel. Jag kollar därmed upp så att de ej bokat av, men nej de skulle vara hos oss klockan sex. Jag ringer chefen som då antar att de är sena eftersom att de hade ett pressat schema. Men en kvart senare ringer jag ner till hotellet för att höra vart de tagit vägen och tjejen i luren säger först att "Nej men de har ju åkt hem". Hmm, konstigt tänker jag. Men hon skulle dubbelchecka i deras mapp. Och där står det på deras schema att de ska äta hos oss först 19:30. Va faaan! Jag blir smågrinig, men inte direkt chockad...
Mycket riktigt trillar de första in när klockan passerat halv och alla är på plats runt åtta. Nu var det en jävla tur att maten ej hunnit bli dålig! Jävla skithuvud att det alltid ska vara något som blir fel.

Förstå hur lyckliga vi blev när de beger sig hemåt redan innan 22.00, vi hade ju räknat med att jobba in på småtimmarna med tanke på att de hade fri bar!

YeaH!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0