Eftertraktad arbetskraft


Jag har insett att mina meriter måste vara relativt eftertraktade. Jag har visserligen sökt många jobb, men nästintill alla har ringt och vill ha mig på en intervju. Det ringer dagligen!! Så jag behövde inte hänga löst länge alls! 

Nu har jag tackat ja till en tjänst som reseledare - ett oemotsåndligt erbjudande! Så "tyvärr" måste jag avböja en massa andra intressanta arbeten. Svårt att välja jobb när man så gärna vill testa på allt - tiden räcker inte till! Men vad fan, får man ett erbjudande om att arbeta i vackert väder med trevliga resenärer är man bara dum om man tackar nej.

Än har jag inte fått något kontrakt, visst gäller muntliga avtal men det känns alltid så osäkert. Så jag valde igår att gå på ytterligare en intervju, och Jesus vad intressant det lät. Ett barjobb på en restaurang med bbq- och ölinrikting! Över 100 sorters öl:)

Även om jag måste göra ytterst svåra val känner jag mig mycket lyckligt lottad! Plus att jag spelade sjukt bra golf i onsdags:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0