Arbetsförmedlingen


Nu har jag spenderat två dagar i rad på arbetsförmedlingen. Var och skrev in mig igår, fick en riktig surkärring som undrade varför jag ville skriva in mig när jag inte ens var med i a-kassan. Jo, svaret på det är att jag har inga som helst planer på att bli arbetslös! Och så är a-kassa förjävla dyr enlig mig!

Ska på arbetsintervju i Malmö på måndag så idag var mitt besök av den anledningen, jag ville ha lite ekonomisk hjälp att köpa tågbiljetter. Och det gick ju bra, bara det att det tog närmare två timmar. Borde det inte finns ett mer effektiv sätt än att behöva gå dit varje gång? Shit!! Tror de att arbetslösa vill spendera all sin tid på arbetsförmedlingen? 


När fan ska man hinna söka jobb i så fall? Och är inte alla värda lite fritid utanför arbetssökandet och ams?!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0